Obchodné a reklamačné podmienky

Obchodné a reklamačné podmienky

1. Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto obchodné a reklamačné podmienky (ďalej len „Podmienky“) upravujú vzťahy medzi prevádzkovateľom internetového obchodu lestech.sk (ďalej len „Obchodník“) a zákazníkmi (ďalej len „Spotrebiteľ“), ktorí nakupujú prostredníctvom tohto e-shopu.

1.2 Obchodník:

  • Názov: Vlastimil Šiška – LESTECH
  • Adresa prevádzky: Krušovská 4646/78, 95501 Topoľčany
  • Sídlo: Vozokany 62, 95605 Radošina
  • IČO: 33674515
  • DIČ: 1020448099
  • IČ DPH: SK1020448099

1.3 Spotrebiteľ je každá fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

1.4 Tieto Podmienky sú platné a účinné pre všetky objednávky vytvorené prostredníctvom lestech.sk.

2. Objednávky a platby

2.1 Spotrebiteľ môže objednávať produkty prostredníctvom e-shopu lestech.sk. Objednávka sa považuje za záväznú v okamihu, keď Spotrebiteľ potvrdí objednávku kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“ a Obchodník ju potvrdí e-mailom.

2.2 Spotrebiteľ je povinný uhradiť cenu za objednané produkty v súlade s platobnými možnosťami uvedenými v e-shope lestech.sk.

2.3 Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť ceny produktov a poplatky za dopravu. Tieto zmeny neovplyvňujú ceny a poplatky už potvrdených objednávok.

3. Doprava a dodanie

3.1 Obchodník sa zaväzuje dodať objednané produkty Spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.

3.2 Obchodník nezodpovedá za oneskorenie dodania spôsobené nepredvídanými okolnosťami, ako je napríklad dopravná nehoda, štrajk, prírodná katastrofa a iné udalosti vyššej moci.

4. Reklamácie a vrátenie tovaru

4.1 Spotrebiteľ má právo vytknúť vady produktov zakúpených prostredníctvom e-shopu lestech.sk. Ak je produkt vadný alebo nezodpovedá objednanému tovaru, Spotrebiteľ má právo na jeho opravu, výmenu alebo vrátenie peňazí v súlade s platnými zákonnými ustanoveniami.

4.2 Spotrebiteľ je povinný vytknúť vadu produktu bez zbytočného odkladu po jej zistení. Vytknutie vady je potrebné uviesť písomne a musí obsahovať dostatočné informácie o vade produktu a objednávke.

4.3 Obchodník je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o prijatí vytknutia vady a o lehote, v ktorej vadu odstráni, bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Lehota na vybavenie reklamácie nesmie presiahnuť 30 dní odo dňa prijatia vytknutia vady.

4.4 V prípade, že Obchodník odmietne zodpovednosť za vadu produktu, je povinný písomne oznámiť Spotrebiteľovi dôvody takéhoto odmietnutia.

5. Odstúpenie od zmluvy

5.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

5.2 Na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy musí Spotrebiteľ informovať Obchodníka o svojom rozhodnutí jednoznačným vyhlásením (napr. listom zaslaným poštou alebo e-mailom). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke lestech.sk.

5.3 Spotrebiteľ je povinný zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď uplatnil právo na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za dodržanú, ak Spotrebiteľ odošle tovar späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

5.4 Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dopravu, bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol informovaný o rozhodnutí Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Obchodník vráti platby rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri pôvodnej transakcii, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom; v žiadnom prípade nebudú Spotrebiteľovi účtované poplatky v súvislosti s vrátením platby.

6. Ochrana osobných údajov

6.1 Obchodník spracúva osobné údaje Spotrebiteľov v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR).

6.2 Viac informácií o spracúvaní osobných údajov je uvedených v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na webovej stránke lestech.sk.

7. Zodpovednosť a obmedzenie zodpovednosti

7.1 Obchodník nezodpovedá za:

  • škody spôsobené nesprávnym použitím produktov zakúpených prostredníctvom e-shopu lestech.sk,
  • oneskorenie alebo neplnenie povinností v dôsledku vyššej moci (napr. prírodné katastrofy, štrajky, výpadky dodávateľov),
  • škody spôsobené neoprávneným použitím osobných údajov Spotrebiteľa treťou stranou.

7.2 Obchodník zodpovedá za vady produktov v rozsahu ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a iných príslušných právnych predpisov.

8. Alternatívne riešenie sporov

8.1 Ak nie je Spotrebiteľ spokojný so spôsobom, akým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo iný podnet, môže sa obrátiť na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS), napríklad na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI).

8.2 Alternatívne riešenie sporov možno využiť len vtedy, ak Spotrebiteľ predtým neúspešne kontaktoval Obchodníka a neuspel s riešením problému priamo.

8.3 Spotrebiteľ môže podať podnet na alternatívne riešenie sporu aj prostredníctvom platformy Riešenie sporov online (RSO) na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr.

9. Záverečné ustanovenia

9.1 Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke lestech.sk.

9.2 Obchodník si vyhradzuje právo tieto Podmienky kedykoľvek upraviť alebo doplniť. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia.

9.3 Ak sa niektoré ustanovenie týchto Podmienok ukáže ako neplatné alebo nevymáhateľné, neovplyvní to platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení.

9.4 Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.